Sortowanie
Forma i typ
Książki
(21)
Czasopisma
(1)
Autor
Kozłowska Zofia Teresa
(6)
Roszak Stanisław
(6)
Jadczak Maria
(4)
Strzelecka Małgorzata
(4)
Juszczyk Krzysztof
(3)
Kubis Barbara
(3)
Stark Antoni
(3)
Wieczorek Agnieszka
(3)
Białokur Marek
(2)
Fic Maciej
(2)
Grajewska-Wróbel Joanna
(2)
Hoszowska Mariola
(2)
Kopsztejn Maria
(2)
Kubis Barbara Krystyna
(2)
Maresz Teresa
(2)
Suchoński Adam
(2)
Techmańska Barbara
(2)
Ausz Mariusz
(1)
Burda Bogumiła
(1)
Charszla Mieczysław
(1)
Chańko Jan
(1)
Chomicki Grzegorz
(1)
Chrzanowski Tomasz
(1)
Dyba Krystyna
(1)
Figeac-Monthus Marguerite
(1)
Glimos-Nadgórska Anna
(1)
Górajec Piotr
(1)
Górska Joanna
(1)
Harasymowicz Jerzy
(1)
Herdzin Beata
(1)
Julkowska Violetta
(1)
Kazimierczuk Krystian
(1)
Knyba Jerzy
(1)
Konieczka-Śliwińska Danuta
(1)
Konieczko-Śliwińska Danuta
(1)
Kucharski Adam
(1)
Kłonczyński Arnold
(1)
Lelewski Przemysław
(1)
Lewandowska Izabela
(1)
Myszka Łukasz
(1)
Młynarczyk Anita
(1)
Niedzielska Bronisława
(1)
Nowak Barbara
(1)
Nowarski Czesław
(1)
Okła Grażyna
(1)
Orzeł Joanna
(1)
Osiński Zbigniew
(1)
Palkij Henryk
(1)
Pańko Grażyna
(1)
Piotrowski Jacek
(1)
Puls Ewa
(1)
Rosa Agnieszka
(1)
Sanojca Karol
(1)
Skotnicka Małgorzata
(1)
Skowrońska-Kamińska Renata
(1)
Smoła Małgorzata
(1)
Stinia Maria
(1)
Szewczuk Dariusz
(1)
Szymczak Małgorzata
(1)
Unger Piotr M
(1)
Wełniak Renata
(1)
Wickiewicz Anna
(1)
Wojdon Joanna
(1)
Wróbel-Lipowa Krystyna
(1)
Zając Joanna
(1)
Zając Stanisław
(1)
Zielińska-Nowicka Agnieszka
(1)
Ziemlewska Anna
(1)
Śnieć Magdalena
(1)
ťapka Franti¨ek
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Temat
Czartoryska Izabela
(1)
Ludwik I, książę brzeski
(1)
Temat: miejsce
Kościerzyna, woj. pomorskie
(3)
Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
(3)
Śląsk; Górny
(2)
Anglia
(1)
Bawaria
(1)
Białystok
(1)
Bierkowice zob. Opole
(1)
Bolonia, Włochy
(1)
Bydgoszcz
(1)
Chorzów, woj. śląskie
(1)
Czechy
(1)
Dąbrowskie Zagłębie
(1)
Edynburg, Wielka Brytania
(1)
Europa
(1)
Europa; Środkowo-Wschodnia
(1)
Galicja
(1)
Gdańsk
(1)
Kaszuby, Kaszubi
(1)
Katowice
(1)
Koszalin, woj. zachodniopomorskie
(1)
Kraków
(1)
Litwa
(1)
Lubin, woj. dolnośląskie
(1)
Lublin
(1)
Lubostroń, pow. żniński
(1)
Luboń, woj. wielkopolskie; Żabikowo
(1)
Markowice, pow. mogileński
(1)
Mazury
(1)
Niemcy
(1)
Odra; Nadodrze Środkowe
(1)
Opawa, Czechy
(1)
Opole
(1)
Opole; Bierkowice
(1)
Oświęcim, woj. małopolskie; obóz Auschwitz-Birkenau
(1)
Podlasie
(1)
Pomorze; Gdańskie
(1)
Puck, woj. pomorskie; ziemia
(1)
Racibórz, woj. śląskie
(1)
Radzionków, pow. tarnogórski
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone Ameryki
(1)
Ukraina
(1)
Warmia
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa; Wilanów
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wrocław
(1)
Zielona Góra, woj. lubuskie
(1)
Łambinowice, pow. nyski; obóz
(1)
Żabikowo zob. Luboń
(1)
22 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wspomnienia z nauki w Gdańsku w l. 1945-1951, pracy nauczyciela i dyrektora w Kościerzynie w l. 1951-1980
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wyd. 1 pt. Matura z historii. Doświadczenia i sugestie dla uczniów i nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych. Toruń 2006
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wspomnienia z dzieciństwa i młodości spędzonych w czasie wojny w ziemi puckiej, powojennych studiów historycznych na UJ, pracy nauczyciela historii i łaciny oraz dyrektora w Liceum Ogólnokształcącym w Kościerzynie
Brak okładki
Książka
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
XVIII w
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Toruńskie Spotkania Dydaktyczne; t. 4)
Mater. z konferencji, Toruń 17-18 IX 2007 r
Z treści: Roszak S.: Wstęp s. 7-8; Unger Piotr M.: Wybrane zasady dydaktyczne wykorzystania muzeów w nauczaniu historii s. 10-14; Rosa Agnieszka: Funkcja edukacyjna archiwów. Pojęcie i zakres s. 15-20; Palkij Henryk: Współpraca muzeów miejskich ze szkołami na przykładzie Krakowa, Bolonii i Edynburga s. 36-41; Suchoński Adam: Funkcje edukacyjne skansenów na przykładzie Kilonii - Molfsee i Muzeum Wsi Opolskiej Opole-Bierkowice s. 42-44; Herdzin Beata: Działalność edukacyjno-popularyzatorska archiwów na przykładzie Archiwum Państwowego w Toruniu s. 45-50; Kubis Barbara: Muzealne oferty edukacyjne jako element rozwoju zainteresowań historycznych młodzieży s. 51-58; Górajec Piotr: Edukacja w nowoczesnym muzeum na przykładzie Muzeum Pałacu w Wilanowie. Dwieście lat muzealnictwa - tradycja zobowiązuje s. 59-65; Hoszowska Mariola: Izabela Czartoryska i jej muzea: w kręgu symboli doby porozbiorowej s. 66-79; Smoła Małgorzata: Żydowski Instytut Historyczny - historia i działalność edukacyjna s. 80-86; Piotrowski Jacek: Zbiory Instytutu Józefa Piłsudskiego w Ameryce w nauczaniu historii s. 87-94; Lewandowska Izabela: Historia i kultura regionu w działalności edukacyjnej Muzeum Warmii i Mazur w okresie powojennym s. 95-104; Burda Bogumiła, Szymczak Małgorzata: Możliwości wykorzystania zbiorów muzealnych pogranicza zachodniego w edukacji historycznej s. 105-113; Strzelecka M.: Zbiory Fundacji "Archiwum i Muzeum Pomorskie Armii Krajowej oraz Wojskowej Służby Polek" w pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela historii s. 114-123; Zielińska-Nowicka Agnieszka: Z zagadnień demograficznych Torunia. Archiwalne księgi metrykalne jako źródło w edukacji historycznej s. 124-131; Młynarczyk Anita: Rola archiwów i muzeów w edukacji historycznej liceów pedagogicznych w latach 1944-1970 s. 132-136; Konieczko-Śliwińska Danuta: Współpraca szkoły wyższej z placówkami muzealnymi i archiwalnymi w kształceniu studentów historii specjalności nauczycielskiej s. 137-144; Kucharski Adam: Znaczenie eksponatów muzealnych w szkolnej edukacji historycznej i obywatelskiej s. 145-151; Fic Maciej: Rola muzeów on-line w procesie edukacji historycznej i obywatelskiej s. 152-157; Kozłowska Zofia Teresa: Zbiory szkolne podstawą edukacji historycznej s. 158-161; Jadczak Maria: Z doświadczeń komisarza szkolnych wystaw historycznych - lekcje historii w szkolnym "muzeum" s. 162-165; Wickiewicz Anna, Białokur Marek: Auschwitz i Lamsdorf jako miejsca pamięci w edukacji historyczne opolskiej młodzieży s. 166-175; Wełniak Renata: Edukacja w Miejscu Pamięci - w Muzeum Martyrologicznym w Żabikowie s. 176-180; Techmańska Barbara: Edukacyjny charakter wystaw stałych i czasowych prezentowanych w Muzeum Ziemi Lubińskiej s. 181-185; Grajewska-Wróbel Joanna: Zapomniane historie ludzkich dramatów - losy Górnoślązaków po 1945 roku w oparciu o materiały Instytutu Pamięci Narodowej w Katowicach s. 186-198; Puls Ewa: Miejsce i rola muzeum w realizacji programu - Bydgoszcz - moja mała ojczyzna s. 199-204; Kopsztejn Maria: Z wizytą w Muzeum Chleba w Radzionkowie (refleksje nauczyciela polonisty) s. 205-215; Ziemlewska Anna: Tendencje w edukacji muzealnej w Polsce s. 216-218
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Toruńskie Spotkania Dydaktyczne; 5)
Materiały V Toruńskich Spotkań Dydaktycznych, Toruń, 18-20 września 2008 r
Z treści: Roszak S.: Wstęp s. 8; Suchoński Adam: Polacy na kartach zagranicznych podręczników do nauczania historii s. 10-18; Hoszowska Mariola: W walce o Niepodległą. Dzieje porozbiorowe w podręcznikach historii przełomu XIX i XX wieku s. 19-32; Pańko Grażyna: Polska i Polacy w czeskich podręcznikach historii z lat dziewięćdziesiątych XX wieku s. 38-46; Ausz Mariusz, ťapka Franti¨ek: Historia Polski na kartach współczesnych czeskich podręczników do nauczania historii s. 47-52; Wojdon Joanna: Obraz Polski we współczesnych rosyjskich podręcznikach do historii s. 53-61; Kłonczyński Arnold: Historia najnowsza Polski i Europy Środkowo-Wschodniej w szwedzkich podręcznikach s. 62-68; Wróbel-Lipowa Krystyna, Szewczuk Dariusz: Dzieje Polski w szkolnych podręcznikach historii powszechnej na Ukrainie s. 69-74; Unger Piotr M.: Treści polskie w litewskich i ukraińskich szkolnych podręcznikach historii s. 75-79; Myszka Łukasz: Miejsce Polski w podręcznikach anglojęzycznych na drugim etapie kształcenia (w programie IGCSE) s. 80-88; Okła Grażyna: Między kontynuacją a zmianą. Spojrzenie na dzieje ojczyste i powszechne z perspektywy planowanej reformy w szkole ponadgimnazjalnej s. 89-95; Dyba Krystyna: Czy planowana reforma programowa stwarza szansę na powstanie podręczników historii wspierających edukację międzykulturową? s. 96-107; Kubis Barbara: Rola i miejsce literatury autobiograficznej w obudowie dydaktycznej podręczników do nauczania historii s. 108-115; Sanojca Karol: Podręcznik szkolny jako inspiracja badawcza i pomoc dydaktyczna s. 116-130; Konieczka-Śliwińska Danuta: Czy w nowoczesnym podręczniku do historii jest miejsce na historię regionalną? s. 131-138; Chomicki Grzegorz: Epoka saska w podręcznikach. Rekonesans zagadnienia s. 139-146; Techmańska Barbara: Bohater, polityk, przedstawicielka świata kultury - obraz kobiety w świadomości uczniów i rzeczywistości podręcznikowej s. 147-152; Fic Maciej: "Polska od morza do morza". Stosowana termonologia wyrazem mocarstwowych ambicji autorów i wydawców współczesnych podręczników historii dla szkół ponadgimnazjalnych czy braku świadomości historycznej? s. 153-161; Stinia Maria: Obraz Galicji w gimnazjalnych i licealnych podręcznikach do nauczania historii s. 162-171; Orzeł Joanna: Kultura polityczna szlachty polskiej prezentowana w podręcznikach historii do szkoły średniej s. 172-179; Chrzanowski Tomasz: Państwo polskie i jego dzieje w dzięwiętnastowiecznych niemieckich podręcznikach dla szkół średnich s. 180-189; Grajewska-Wróbel Joanna: Wydarzenia w Polsce w latach 1980-1990 w podręcznikach szkolnych Bawarii s. 190-198; Osiński Zbigniew: Osiąganie celów ideologicznych i politycznych za pomocą treści podręczników historii dla szkoły podstawowej w latach 1944-1989 s. 199-211; Mucha Krzysztof W[aldemar]: Podręcznik a aktywny udział uczniów w poznawaniu przeszłości s. 212-219; Chańko Jan: Rola i funkcje tekstów źródłowych w najnowszych podręcznikach historii dla szkół ponadgimnazjalnych s. 220-230; Skowrońska-Kamińska Renata: Artykuły nauczycieli w publikacjach sprawozdawczych szkół z XIX i początku XX wieku. Ze zbiorów Książnicy Kopernikańskiej w Toruniu s. 231-235; Nowarski Czesław: Historia narodowa w szkolnych podręcznikach historii. Edukacyjna promocja polskości s. 236-244; Figeac-Monthus Marguerite: Historia Europy, historia narodów we francuskich podręcznikach do historii dla klasy czwartej s. 246-254; Julkowska Violetta: Wspólny podręcznik polsko-niemiecki do historii w kontekście europejskiego wymiaru edukacji s. 255-261; Maresz Teresa: Wspólne dzieje dwóch narodów a ich prezentacja we współczesnych polskich i ukraińskich podręczniach do historii s. 272-280; Białokur Marek: John Bull spogląda na Wschód. Obraz polityki Wielkiej Brytanii wobec Polski w okresie międzywojennym na kartach szkolnych podręczników historii s. 281-289; Jadczak Maria: Dotychczasowe wizje historii Europy na polskim rynku księgarskim s. 290-294; Kozłowska Zofia T.: Wizerunek krajów pozaeuropejskich w dobie reformy szkolnej s. 295-300; Śnieć Magdalena: Problem "rewolucji angielskiej" w podręcznikach angielskich i polskich - szkic porównawczy s. 308-313; Kopsztejn Maria, Nowak Barbara: Wspólne raciborsko-opawskie dziedzictwo - prezentacja polsko-czeskiego podręcznika do edukacji regionalnej s. 314-327; Skotnicka Małgorzata: Obraz świata na przełomie epok w szkolnych podręcznikach historii s. 328-332; Górska Joanna: Obraz dziejów narodowych i powszechnych z lat 1914-1918 na kartach wybranych podręczników historii do gimnazjum s. 344-352; Lelewski Przemysław: Polska-Europa-Świat: obraz wieku XVIII w wybranych podręcznikach do nauczania historii w szkołach ponadgimnazjalnych s. 353-359; Kazimierczuk Krystian: Edukacja europejska jako forma realizacji powiązań historii Polski, Europy i świata s. 360-365; Myszka Łukasz: Polish twentieth century history as presented in English textbook. Chanse or obstacle for the development of historical understanding in studying Polish history through the English language? s. 273-376
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Toruńskie Spotkania Dydaktyczne; t. 2)
Z treści: Roszak S.: Wstęp s. 7-8; Rozdz. I: Region i regionalizm w koncepcjach historycznych i dydaktycznych: Suchoński Adam: Koncepcja regionalnego podręcznika do nauczania historii s. 10-16; Wójcik-Łagan Hanna: Regionalizm w nauczaniu historii dawniej i dziś s. 17-24; Konieczka-Śliwińska Danuta: W poszukiwaniu źródeł współczesnej edukacji regionalnej. Regionalizm polski na przełomie wieków s. 34-46; Składanowski Henryk: Regionalizm - historia i praktyka s. 47-56; Janik Maciej: Kultura źródłoznawcza nauczyciela historii a dziedzictwo regionalne s. 57-66; Hoszowska Mariola: Regionalizm - biograficzna i społeczna perspektywa s. 67-73; Chomicki Grzegorz: Cywilizacyjny awans małego miasta galicyjskiego. Edukacyjne znaczenie badań nad układem przestrzennym, architekturą i inżynierią miejską s. 74-86; Burda Bogumiła, Roszak Anna, Szymczak Małgorzata: Koncepcja podręczników i programów do historii regionalnej i lokalnej na przykładzie Środkowego Nadodrza - teoria i praktyka s. 87-93; Glimos-Nadgórska Anna: Dziedzictwo i tradycja Zagłębia Dąbrowskiego w nauczaniu historii s. 94-101; Kubis Barbara: Śląsk na styku dwóch nacji - rok 1945 w świetle autobiografii s. 102-109; Ceynowa Alina: Historyczna świadomość regionalna młodzieży Pomorza Gdańskiego (województwa pomorskiego) s. 110-118; Popielas-Szultka Barbara: Kontrowersje wokół herbów Koszalina s. 119-122; Rozdz. II: Problematyka regionalna w edukacji historycznej: Pańko Grażyna: Szlakiem patronów wrocławskich ulic i tablic pamiątkowych oraz pomników - ścieżka regionalna s. 124-129; Wróbel-Lipowa Krystyna, Wachowicz Bogusław: Problematyka regionalna w przygotowaniu studentów UMCS do zawodu nauczyciela historii s. 130-135; Pawlak Małgorzata, Sanojca Karol: Naprzeciw nauczycielowi - inicjatywy regionalistyczne Uniwersytetu Wrocławskiego s. 136-144; Stinia Maria: Budowanie więzi - Kraków i region w programie zajęć studentów historii na Uniwersytecie Jagiellońskim s. 145-148; Szewczuk Dariusz, Ausz Mariusz: Współpraca szkół z instytucjami muzealnymi Lublina w ramach edukacji regionalnej s. 149-155; Techmańska Barbara: Towarzystwo Miłośników Ziemi Lubińskiej w realizacji idei regionalizmu we współpracy ze szkołami s. 156-160; Białokur Marek: Problematyka regionalna w edukacji historycznej na przykładzie współpracy opolskich instytucji muzealnych, naukowych i oświatowych s. 161-168; Pasko Artur: Zadania Archiwum Państwowego w Białymstoku w zakresie edukacji realizowane we współpracy ze szkołami s. 169-172; Bednarzak-Libera Mirosława: Historia regionalna i lokalna w badaniach pracowników Instytutu Historii Akademii Podlaskiej s. 174-193; Palkij Henryk: Edukacja regionalna - między doradztwem a szkołą s. 194-197; Chorąży Ewa: Rola i miejsce edukacji regionalnej w systemie kształcenia s. 198-205; Tarnowska Barbara: Region w dydaktyce w świetle programów autorskich i badań nauczycieli s. 206-210; Fic Maciej: Szansa edukacji regionalnej w wymiarze wielokulturowym na przykładzie Górnego Śląska s. 211-220; Grajewska-Wróbel Joanna: Czy Górny Śląsk jest regionem europejskim? s. 221-227; Kopsztejn Maria: Gdy mała ojczyzna jest pograniczem. Kulturalne dziedzictwo małych ojczyzn w dydaktyce polonistycznej s. 228-235; Strzelecka M., Wieczorek A.: Elementy regionalizmu w nauczaniu wiedzy o kulturze s. 236-241; Rozdz. III: Z doświadczeń metodyków i nauczycieli: Kołodziej-Bielawska Anna: Edukacja regionalna w praktyce szkoły podstawowej i gimnazjum s. 244-251; Składanowska Maria: Jak realizuję treści regionalne w nauczaniu historii? s. 252-255; Potocka Gabriela: Średniowieczny Toruń i jego mieszkańcy na tle historii Polski s. 256-262; Jadczak Maria: Regionalizm w pracy doradcy i nauczycieli historii szkół ponadgimnazjalnych s. 263-269; Słomiński Rafał: Edukacja regionalna w szkole a tożsamość etniczna uczniów z perspektywy nauczyciela s. 270-273; Czapiuk Alina: Kto Ty jesteś? Kilka uwag o nauczaniu historii regionalnej na przykładzie Podlasia s. 274-277; Zając Stanisław: Przybliżanie historii. Przykłady wykorzystania zagadnień regionalnych w szkolnej edukacji s. 278-282; Dyba Krystyna: Możliwości zastosowania metody WebQuest w edukacji regionalnej na przykładzie Projektu InterEol.net s. 283-287; Maresz Teresa: Edukacja regionalna - zajęcia w terenie a karty pracy ucznia s. 288-291; Radomski Grzegorz: Historia szkoły jako element historii regionu s. 292-296; Mikołajczak Edmund: Formy wzbogacania dydaktyki historii o treści regionalne (z doświadczeń Niższego Seminarium Duchownego w Markowicach w latach 1983-1999) s. 292-298; Awianowicz Magdalena: Biografie słynnych torunian jako przykład edukacji regionalnej na lekcjach wiedzy o kulturze s. 299-303; Kazimierczuk Krystian: Petronela Golasiowa Golasz s. 304-305; Puls Ewa: Konkurs wiedzy o mieście jako sposób kształtowania lokalnej świadomości hsitorycznej s. 306-313; Grochowski Zbigniew: Konkurs "Dzieje Torunia" - popularyzacja wiedzy o mojej małej ojczyźnie s. 314-315; Urbankiewicz Lesław: Inicjatywy i działania Włocławskiego Centrum Edukacji Ekologicznej w zakresie propagowania regionalnego dziedzictwa kulturowego i historycznego s. 316-316
Brak okładki
Książka
W koszyku
Toż. [Cz. 3]: Poznajemy przeszłość od 1939 roku do czasów współczesnych. Poradnik metodyczny dla nauczyciela historii w liceum ogólnokształcącym, liceum profilowanym i technikum. Zakres podstawowy. Toruń ss. 58, nlb. 2, il
Cz. 1. 2003
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej